SON DAKİKA Yeni

UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRETMENİN GELİRİ AZALDI - 19.12.2020 SÖZCÜ

SÖZCÜ

Eğitim-iş İzmir 1 Nolu Şube olarak Covit-19 salgın sürecinde uzaktan eğitime geçilmesiyle birlikte yaşanılan sorunları somutlaştırmak ve çözüm önerilerimizle birlikte sürecin daha sağlıklı ilerlemesi için kamuoyu oluşturmak adına bir anket hazırladık. Amacımız uzaktan eğitim sürecinde işin mutfağında olan, akşam ve hafta sonları da dahil olmak üzere canlı ders uygulamalarıyla öğrencilerimizin eğitim sürecinden kopmaması için çabalayan öğretmenlerimizin gözünden sürecin değerlendirilmesini sağlamaktır.

Anket 3 başlıktan oluşmaktadır:

1) Uzaktan Eğitim Sorunları: Sayın Milli Eğitim Bakanının çizdiği pembe tablonun aksine öğrencilerin tümünün uzaktan eğitimden yararlanamadıklarını, eğitimde fırsat eşitsizliğinin derinleşerek arttığını, süreçte derslerin kazanımlarının tam olarak verilemediğini; teknik alt yapının yetersiz olduğu, uzaktan eğitimle müfredatın yetiştirilemeyeceği, bilhassa LYS ve YKS’de konu sınırlandırılmasına gidilmesi ve bunların yanında acilen “Eğitim Bilimleri Uzaktan Eğitim Üst Kurulu” kurulması gibi sonuçlar ortaya çıkmıştır.

2)Uzaktan Eğitimde Öğretmenlerin Yaşadığı Sorunlar: Bu başlıkta da dikkat çeken sorunların başında öğretmenlerin teknolojik yetersizlikler, internet erişiminde yaşadığı sorunlar; değişen durumlarla ilgili olumsuz güdülenme ve bunun sonucunda aile ilişkilerinin olumsuz etkilenmesi gibi durumlarla karşı karşıya kalmaları dikkat çekmektedir. Bakanlığın bu süreçte öğretmenlerimize gerekli desteği vermesini; ders saatlerini aile ve sosyal hayatı etkilemeyecek şekilde yeniden düzenlemesini, öğretmenlere ve öğrencilere bilgisayar, tablet ve internet konusunda ücretsiz desteği sağlamasını talep ediyoruz.

3) Ekonomik sıkıntılar: Ankete katılanların % 81.7’sinin gelirinde azalma olduğu, azalan gelirlerle birlikte bilgisayar ve tablet ihtiyacının gidermeye çalışanların oranının % 76.3 olduğunu; ankete katılanların %73.8’inin borçlarının arttığını; katılımcıların %99.1’inin her ay açıklanan TÜİK enflasyon oranlarının gerçeği yansıtmadığına inandıklarını ve ankete katılanların %97.6’sının da 2021 yılında gerçekleştirilecek Memur Toplu Sözleşme görüşmelerinden ekonomik sorunlarına kalıcı çözümler bulunamayacağını ifade etmişlerdir. Yine ankete katılanların %92.6’sının MEB’in sorunların üstesinden gelme konusunda yetersiz kaldığı ortaya çıkmaktadır.

Anketi bir bütün olarak değerlendirdiğimizde Eğitim İşgörenleri arasında hem uzaktan eğitim sürecinde yaşanan sorunlar bir çığ gibi artmakta hem ekonomik krizin faturası çalışanlara yüklenmekte, öğretmenlerin gelirleri yoksulluk sınırının altına itilmekte ve öğretmenler omuzlarındaki bu ağır yükle sosyal sorunlarla da yarına umutsuz bakmaya devam etmektedirler. Eğitim-iş olarak çağrımız, güçlü bir eğitim sisteminin yeniden tesisi ve öğretmenlerin toplumda itibarının yeniden kazandırılması konusunda Bakanlığın ve yetkililerin tüm paydaşların çözüm noktasındaki görüş ve önerilerine kulak vermesidir. Ülkesi için parlak bir gelecek düşleyen herkes bilmelidir ki o güzel günler, ancak öğretmenlerin hayat telaşına düşmeden, baskı görmeden, kendilerini sadece işlerine adayarak çalışabileceği günler sayesinde gelecektir.



0 Yorum

    Yorum Yap