SÖZCÜ
Eğitim-iş İzmir
1 Nolu Şube olarak Covit-19 salgın sürecinde uzaktan eğitime geçilmesiyle
birlikte yaşanılan sorunları somutlaştırmak ve çözüm önerilerimizle birlikte
sürecin daha sağlıklı ilerlemesi için kamuoyu oluşturmak adına bir anket
hazırladık. Amacımız uzaktan eğitim sürecinde işin mutfağında olan, akşam ve hafta
sonları da dahil olmak üzere canlı ders uygulamalarıyla öğrencilerimizin eğitim
sürecinden kopmaması için çabalayan öğretmenlerimizin gözünden sürecin
değerlendirilmesini sağlamaktır.
Anket 3
başlıktan oluşmaktadır:
1) Uzaktan
Eğitim Sorunları: Sayın Milli Eğitim Bakanının çizdiği pembe tablonun aksine
öğrencilerin tümünün uzaktan eğitimden yararlanamadıklarını, eğitimde fırsat
eşitsizliğinin derinleşerek arttığını, süreçte derslerin kazanımlarının tam
olarak verilemediğini; teknik alt yapının yetersiz olduğu, uzaktan eğitimle
müfredatın yetiştirilemeyeceği, bilhassa LYS ve YKS’de konu sınırlandırılmasına
gidilmesi ve bunların yanında acilen “Eğitim Bilimleri Uzaktan Eğitim Üst
Kurulu” kurulması gibi sonuçlar ortaya çıkmıştır.
2)Uzaktan
Eğitimde Öğretmenlerin Yaşadığı Sorunlar: Bu başlıkta da dikkat çeken
sorunların başında öğretmenlerin teknolojik yetersizlikler, internet erişiminde
yaşadığı sorunlar; değişen durumlarla ilgili olumsuz güdülenme ve bunun
sonucunda aile ilişkilerinin olumsuz etkilenmesi gibi durumlarla karşı karşıya
kalmaları dikkat çekmektedir. Bakanlığın bu süreçte öğretmenlerimize gerekli
desteği vermesini; ders saatlerini aile ve sosyal hayatı etkilemeyecek şekilde
yeniden düzenlemesini, öğretmenlere ve öğrencilere bilgisayar, tablet ve
internet konusunda ücretsiz desteği sağlamasını talep ediyoruz.
3) Ekonomik
sıkıntılar: Ankete katılanların % 81.7’sinin gelirinde azalma olduğu, azalan
gelirlerle birlikte bilgisayar ve tablet ihtiyacının gidermeye çalışanların
oranının % 76.3 olduğunu; ankete katılanların %73.8’inin borçlarının arttığını;
katılımcıların %99.1’inin her ay açıklanan TÜİK enflasyon oranlarının gerçeği
yansıtmadığına inandıklarını ve ankete katılanların %97.6’sının da 2021 yılında
gerçekleştirilecek Memur Toplu Sözleşme görüşmelerinden ekonomik sorunlarına
kalıcı çözümler bulunamayacağını ifade etmişlerdir. Yine ankete katılanların
%92.6’sının MEB’in sorunların üstesinden gelme konusunda yetersiz kaldığı
ortaya çıkmaktadır.
Anketi bir
bütün olarak değerlendirdiğimizde Eğitim İşgörenleri arasında hem uzaktan
eğitim sürecinde yaşanan sorunlar bir çığ gibi artmakta hem ekonomik krizin
faturası çalışanlara yüklenmekte, öğretmenlerin gelirleri yoksulluk sınırının
altına itilmekte ve öğretmenler omuzlarındaki bu ağır yükle sosyal sorunlarla
da yarına umutsuz bakmaya devam etmektedirler. Eğitim-iş olarak çağrımız, güçlü
bir eğitim sisteminin yeniden tesisi ve öğretmenlerin toplumda itibarının
yeniden kazandırılması konusunda Bakanlığın ve yetkililerin tüm paydaşların
çözüm noktasındaki görüş ve önerilerine kulak vermesidir. Ülkesi için parlak
bir gelecek düşleyen herkes bilmelidir ki o güzel günler, ancak öğretmenlerin
hayat telaşına düşmeden, baskı görmeden, kendilerini sadece işlerine adayarak
çalışabileceği günler sayesinde gelecektir.





0 Yorum